Historie v.v. Mildam

Op 19 oktober 1929 werd de voetbalvereniging Mildam opgericht door een aantal wegenbouwers en inwoners van Mildam.

De Schoterlandseweg bestond destijds uit een sintellaag en het toenmalige college nam het besluit om de weg te asfalteren.
In hun vrije tijd trapten de wegenbouwers met de inwoners van Mildam een balletje.
Aangezien de onderlinge partijtjes onvoldoende wedstrijdinspanning op termijn met zich meebrachten besloot men in competitieverband uit te komen.

Bij Smederij van der Hoeff richtte men de v.v. Mildam op en sloot zich aan bij de onderlinge voetbalbond onder de naam Holland Friesland Combinatie.
De Hollandse medewerkers waren namelijk van de “N.V. de Geruisloosche”, aannemer wegenbouwer uit Heemstede.
Men startte met 11 leden, maar al snel liep dit op naar 25 leden. Men heeft op dat moment niet kunnen overzien dat hun besluit een goed besluit was en een heel lang vervolg zou krijgen.

De velden die men in de loop der jaren heeft bespeeld en gebruikt lagen aan de Molenlaan, de Schoterlandseweg nabij de openbare school, bij het sparrenbosje en nu alweer een decennia aan De Wissel in Mildam. Hier deelt men de accommodatie met een korfbalvereniging de Driehoek en sinds kort wordt het terrein zodanig ingericht dat het multifunctioneel gebruikt kan worden.